vrijdag 16 januari 2009

ziek

Laatst was er een kindje niet lekker, hij zag er ook fit uit. het kindje had last van verkoudheid. het snot liep het kindje de neus uit. begin bij ontstoken ogen. gele propjes voor bij de ogen. last van hoesten. echt een rookershoestje omdat het kind last had van slijm. en het ene oog was kleiner dan het andere oog. en het kind zag er pips uit. en had iets last van verhoging.
later op de dag had het kind koorts.

Als een kind koorts heeft vind ik dat het naar huis moet. Vooral als het helemaal niet goed in zijn vel zit.
De grens is 38,5 en ik vind dat als dit voorkomt ook echt doorgepakt moet worden en de ouders gebelt moet worden. want als je ziek bent ben je het liefst thuis. want als een kind zo moet blijven hangen op het kinderdagverblijf vind ik dat gewoon zielig. en het kind zit zich zelf alleen maar in de weg. als het kind echt niet opgehaald kan worden dan moet het op het kinderdagverblijf blijven maar het moet niet zo zijn dat de ouders lekker thuis zitten en het kind ziek op het KDV brengen.

ik vind het belagelijk dat ouders het kind ziek naar het kinderdagverblijf brengen. ik snap wel dat ouders moeten werken. maar als het kind echt ziek is vind ik het gewoon zielig dat het kind op het KDV is. ik vind dat het kind dan beter thuis kan blijven. wat vinden jullie ervan?

Geen opmerkingen: