woensdag 14 januari 2009

kerstboom van handen activiteit




ik heb een activiteit gedaan met de kinderen. ik heb samen met de kinderen een kerstboom gemaakt van handen. de kinderen vonden het heel erg leuk. ik heb eerst met de KDV kinderen een kerstboom gemaakt van handen. ik heb eerst een liedje gezongen over de kerstboom. daarna heb ik de kinderen aan tafel laten zitten. Een goeie en duidelijke uitleg gegeven wat de bedoeling was. ik heb groen papier gepakt en de kinderen de handen erop overgetrokken. daarna heb ik de handen uitgeknipt. ik heb de kinderen de kerstballen laten versieren en de kaarsjes. later heb ik zelf de kerstballen en de kaarjes versiert met glitter. Ik heb de handen op papier geplakt als vorm van een kerstboom. Later heb ik samen met de kinderen de kerstboom versiert en de ballen en de kaarsjes en de piek in de kerstboom geplakt.
Ik heb hetzelfde ook met de BSo kinderen gedaan maar toen hebben we een hele grote boom gemaakt met alle kindjes van de BSO. we hebben 6 blaadjes a3 papier aan mekaar geplakt . En alle handjes van de kinderen opgeplakt in de vorm van een kertsboom. en versiert met kerstballen en kaarsjes en die grote kerstboom heb ik op de gang gehangen zodat iedereen onze activiteit kon zien. En de juffen reageerden er leuk op.

Geen opmerkingen: