vrijdag 16 november 2007

Een leidster van een kinderdagverblijf vertelt:

Een kind uit mijn groep ziet er onverzorgd uit als het wordt gebracht door de ouders en ruikt niet altijd fris.Moet ik hier iets over zeggen tegen de ouders?Mag ik hier überhaupt wel iets over zeggen tegen de ouders?Stel dat ik het ga zeggen, hoe moet ik dat dan doen en wanneer?Jeetje, wat is dit lastig! Dit is wat ik zou doen over het stukje hier boven dat Anke van de ven op haar blog heeft staan:


Mijn mening is:

Ik zou het wel tegen de ouders zeggen. Maar dan zou ik het doen als de ik alleen bij de ouders ben.Want je kunt het niet maken om het erover te hebben als er andere ouders erbij zijn of de kinderen. daarmee kun je iemand kwetsen. ik zou het kenbaar maken door een afspraak te maken met de ouders of in een 10 minuten gesprek. Het zou ook kunnen dat de ouders het niet in de gaten hebben of omdat ze niet zo vaak kunnen douchen omdat ze het financieel het niet kan. Met een 10 minuten gesprek of een afspraak met de ouders zou ik hun erop wijzen dat het kind niet altijd fris ruikt en er onverzorgd eruit ziet. Ik zou zeggen dat het niet kwaad bedoeld is om hun te kwetsen. Je kunt ze vragen of ze dit zelf ook zo vinden ,en of het misschien een reden heeft dat het kind er zo uitziet. Als de ouders het ook zo zouden vinden zal ik ze wel helpen met een oplossing om dit te voorkomen. ik vind dat je het gerust mag zeggen want, stel voor dat de rest van de groep er ook last van heeft dan mag je dat best zeggen.Als je het maar op een gewone en fatsoenlijke manier doet zodat je de ouders niet kwetst.

Geen opmerkingen: